.

.

 نمایشگاه مجازی دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار کرمانشاه به همت پارک علم و فناوری استان کرمانشاه افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری استان كرمانشاه؛  دکتر افشين كريمي معاون توسعه مديريت و منابع استانداری کرمانشاه، در اين مراسم با تقدير از برگزار کنندگان نمايشگاه مجازي دستاوردهاي پژوهش، فناوري و فن بازار استان كرمانشاه، تصريح كرد: هر چند كه كرونا باعث شد اين نمايشگاه به صورت مجازي برگزار شود اما قطعاً با برگزاري به صورت مجازي يك شرايط آسانتري براي بازديدكنندگان فراهم مي شود و همه به صورت مجازي مي توانند در اين نمايشگاه حضور داشته باشند.

 وي با اشاره به برگزاري این نمايشگاه در سال گذشته، گفت: خوشبختانه استان كرمانشاه در سال گذشته نمايشگاه خوبي برگزار كرد و به نتايج خوبي هم دست يافت كه اميدواريم نمايشگاه امسال هم دستاوردهاي خوبي براي استان داشته باشد و باعث رشد علم و پژوهش در كرمانشاه شود.

معاون توسعه مديريت و منابع استانداري با اشاره به آثار مثبت برگزاري مراسم ها به صورت مجازي ادامه داد: برگزاري اين گونه مراسم ها منجر به كاهش هزينه ها خواهد شد و بايد به سمتي حركت كنيم كه برنامه هاي مجازي مورد توجه آحاد مختلف جامعه قرار گيرد.

 كریمی خاطرنشان كرد: شکل گیری اکوسیستم و نظام دانایی در ایران الزامی است، لذا اگر جامعه ای آگاه و دانا باشد و فرهنگ و گفتمان آن بر پایه دانایی و عقلانیت استوار باشد، از دل این جامعه تصمیمات دانایی محور بیشتری به چشم می خورد.

وی اظهار داشت: برای اینکه این دانایی و گفتمان شکل بگیرد، یقینا محوریت با دانشگاه ها و مراکز و مجامع علمی خواهد بود و در جهت اینکه این مراکز بتوانند در پیشبرد این پروسه موفق باشند، نیازمند این هستیم که پژوهش در اولویت تصمیمات ما باشد وحول محور عقلانیت براساس علم و تجربه  تا ضریب آزمون و خطا را در تصمیمات خود پائین بیاوریم.

معاون توسعه مديريت و منابع استانداري گفت: خوشبختانه در سال های پس از پیروزی انقلاب  اقدامات خوبی در حوزه پژوهش انجام گرفته و در سال های اخیر هم در استان کرمانشاه می بینیم با محوریت خوب دانشگاه های استان پژوهش های خوبی صورت گرفته، اما یک حلقه مفقوده دارد و آن کاربردی شدن این پژوهش ها است.

كريمي در پايان با بيان اينكه رشد و توسعه پژوهش منجر به دانايي و خلاقيت در جامعه مي شود، از رسانه ها به ويژه صداوسيما خواست كه با انتشار اخبار و آگاهي دادن به جامعه، مردم را هر چه بيشتر در جريان  برگزاري اين نمايشگاه قرار دهند تا زمينه مناسبي براي بازديد همه در اين نمايشگاه به صورت مجازي فراهم شود. 

 در ادامه این مراسم دکترسیامک آزادی رییس پارک علم و فناوری استان کرمانشاه، با اشاره به برگزاری مجازی نمایشگاه هفته پژوهش، فناوری و فن بازار استان، اظهار کرد: شیوع بیماری کرونا، محدویت ها و لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی باعث شد تا امسال برخلاف سالهای گذشته نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار استان را به شکل مجازی برگزار کنیم.

وی با بیان اینکه بیش از 35 دستگاه اجرایی، دانشگاه، مراکز تحقیقاتی و مراکز رشد استان در این نمایشگاه دستاوردهای خود را ارائه کرده اند، گفت:

 شاید در نگاه اول برگزاری مجازی این نمایشگاه نوعی محدودیت باشد و هیجانات فیزیکی و شوری که در نمایشگاه های حضوری داشتیم در این نمایشگاه نباشد، اما مزیت هایی همچون حضور گسترده تر فناوران از اقصی نقاط استان در این نمایشگاه مجازی فراهم شده است.

آزادی بااشاره به رشد تعداد قابل توجه تعداد واحدهای فناور شرکت کننده از شهرستان ها در این نمایشگاه، تصریح کرد: این نمایشگاه قابلیت آن را دارد که شرکت کنندگان فیلم هایی را از دستاوردهای خود برای بازدیدکنندگان نمایش دهند و حتی فایل های صوتی در تشریح محصول داشته باشند. 

وی خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه مجازی غرفه هرکدام از دستگاه های اجرایی، دانشگاه ها و مراکز رشد بصورت جداگانه مشخص شده و پیش از ورود به آنها می توان اطلاعات کاملی را دررابطه با آنها مشاهده کرد.

آزادی با بیان اینکه نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری استان به دلیل تعداد زیاد غرفه ها و دستاوردها و محصولات ارائه شده در آن بسیار پر بار شده، یادآورشد: در پایان این نمایشگاه همانند سالهای گذشته غرفه های برتر را در هر بخش معرفی خواهیم کرد.

وی در ادامه گفت: هرچند که این نمایشگاه صبح امروز(پنجشنبه) افتتاح شده، اما در همین اولین روز افتتاح استقبال بسیار زیادی را از آن شاهد بوده ایم، بگونه ای که تا ساعت 12 ظهر 919 نفر از آن بازدید کرده اند.

وی افزود: علاقمندانی که می خواهند از این نمایشگاه بازدید کنند می توانند به آدرس WWW.EXPO.JDPORTAL.IR مراجعه کنند.

خوانده شده 865

پنل واحد من

اطلاعیه و فراخوان ها

  • مرکز رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات پارک علم و فناوری کرمانشاه با همکاری شرکت سانا صنعت ماندگار برگزار می‌کند؛ نخستین…
  • 1- معرفی جشنواره جشنواره نوآوری در گردشگری استان کلیه زمینه‌های مرتبط با گردشگری اعم از بوم گردی، گردشگری سلامت، گردشگری…
  • به اطلاع شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور پارک علم و فناوری استان کرمانشاه می رساند اتاق بازرگانی استان…
  • مرکز رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات پارک علم و فناوری استان کرمانشاه برگزار می کند؛ کارگاه آنچه در دنیای گیم…
  • فراخوان رویداد جذب ایده در شهرستانهای استان کرمانشاهجهت اطلاعات بیشتر شماره 08331031 داخلی 405 08338253809 این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید لطفا جهت ثبت نام…

دستاوردها و افتخارات پارک

دستاوردها و افتخارات پارک